السبت، 3 أبريل 2010

دردشه مع صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم (الحدق يفهم )


أنا المصرى : مساء الفل
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : مساء الورد أبو ريحه
أنا المصرى : كيفك
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : قهوة محوجه
أنا المصرى : أدينى فنجان زياده
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : أسكت حلمت انى رايحة ليمان طرة
أنا المصرى : الله يسهله
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : على عربية كارو والله بجد
أنا المصرى : وعلى عربية كارو كمان يعنى الزفه بلدى
أنا المصرى : متأكده انه ليمان طره باللذلت يعنى
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : والله ما اعرف
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : مع اني كنت اعرفه معرفة سطحية
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : بس لما سالت نهى قالت لي دا بتاع احكام الاعدام والتأبيدة بس

أنا المصرى : طول عمرك بتحبى تجيبى من الأخر بس ها يحاكموكى بتهمة ايه بس رسم كارتون فى الطريق العام
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : مش عارفه ... تفتكر؟
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : بس ما كنتش لوحدي كان فيه شباب كتير ماليين الكارو بتاعتي وكاروهات تانيين
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : والملفت للنظر ان اللي بيجر العربيات دي مش حمير ولا حصنة
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : لا بغال وما تسألنيش عرفت انهم بغلة ازاي
أنا المصرى : اراهن انك ما تعرفيش تفرقى بين الحمار والحصان اصلا , ماعلينا
أنا المصرى : ده حلم سهل خالص

صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم: : كان فيه بغل لونه بينك وواحد لبني وواحد اصفر
أنا المصرى :اهوه كده وضحت الرؤيه
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : طيب ايه
أنا المصرى : اقولك بصى
أنا المصرى : البغال دول اللهم احفظنا بتوع الداخليه
أنا المصرى : الأصفر دول الأمن المركزى و اللبنى فرق الكاراتيه

صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم :ها و البينك؟
أنا المصرى : البينك بقه دول اللى بيدخلوا فى وسط الناس العاديين ويضربوهم من جوه
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم :ربنا يزيدك علم ربنا يستر بقى
أنا المصرى : الشباب اللى معاكى دول بقه اللى همه بتوع 6 ابريل اللى ها يتجمعوا 6 ابريل الجاى قدام مجلس الشعب عشان تغييير الدستور
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : طب وانا مالي انا تبع حركة 30 فبراير
أنا المصرى : انتى شكلك كنتى بتفكرى تروحى معاهم فعقلك الباطن بيعمل عبيط عشان ما تروحيش
أنا المصرى : ورايحيين ليمان طره طبعا دى النتيجه المنطقيه فى أخر اليوم

صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : عااااااااا
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : طيب انا حراجع نفسي
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : دا استايله هو اللي محليه
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : ههههههههههههههه
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : سوري

صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : كنت بتكلم على ابو الليف مع احدى الصديقات
أنا المصرى : : ابو الليف مين
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : اللي بيغني دا
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : اللي بيقول انا مش خرونج
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : انا كينج كونج
أنا المصرى : : ميييييييييييييييييييييييييييييين
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : يييييييه بقى ما تتريقش
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : دا حيبقى ثورة في عالم الغناء

أنا المصرى : هوه انا أضربت عن قنوات الاعانى من زمان صحيح بس ما اعرفش انها وصلت لحد كده
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : ما شفتهوش ع التلفزيون
أنا المصرى : لا ولا فى الميكروييف حتى
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : دول حيجيبوه بكرة ف مصر انهاردة دا اللي بدل البيت بيتك
أنا المصرى : نعم
أنا المصرى : لا حول ولا قوة الا بالله
أنا المصرى : احييييييييه
أنا المصرى : هيه بقت كده

صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : ده فناااااااااااااااااااااان
أنا المصرى : طب يطلعونى انا
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : ما انتا مش اسمك ابو الليف
أنا المصرى : اه صحيح دا انا المصرى وده فيه منه كتير
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : معلش
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : انت بس اعمل حاجة هبلة وملفته وهمه حيجيبوك

أنا المصرى : ربنا يقوينا على الهبل
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : يا رب يا خويا
أنا المصرى : بس تفتكرى ابو الليف ده ها يفير مسار الأغنيه فى العالم العربى
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : شوووووور
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : انا بتنبأ له بمستقبل واعد
أنا المصرى : هوه بجد ها يطلع فى برنامج اسمه ايه الجديد ده
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : اها
أنا المصرى : طب همه ليه لغوا برنامج البيض بيضك

صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : عشان أتفقس
أنا المصرى : قلتيلى طب والجديد اسمه ايه
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : مصر توداي
أنا المصرى : يا حلاوه ده زى كفر الجبل توداى وواشنطن توداى وكده
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : أيون يا ابنى عشان نوصل للعالميه زيهم
أنا المصرى : طب ومين ها يقدمه
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : مين يعني نفس السحن
أنا المصرى : لا ما تقوليش تامر كهين وكده
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : غيرو الاسم بس
أنا المصرى : ايون ايون فهمت زى الحسب الوطنى مصلحتك وكده وفكر جديد وبتاع
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : بالظااااااابط
أنا المصرى : طب وابو الليف ايه دوره هوه ممثل الفكر الجديد
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : ماهو تبع الحكومة الالكترونية
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : وباين من اسمه
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : ابو الليف تبع نظيف يعني
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : ولسة بقى حيجيبوا الراقصة اللولبية صابونة

أنا المصرى : ايون ايون فخمتو فخمتو عشان ابو الليف فجاى ينضف اثار البرنامج القديم
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : اها دا حينضف البلد كلها
أنا المصرى : هوه بيقول ايه فى الاغنيه
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : ما تسمعها بوليف مي حتتكيففففف دا ايمن بهجت قمر اللي بيكتب له
أنا المصرى : مش بفهمه ايمن بهجت قمر ده ساعات خدى بالك من ساعات بيكتب حاجات مش بصدق انها طالعه منه بس فى الغالب بحس انه بيألف فى الكنيف
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : ههههههههههههههههههههههههههههه لا والله ليه فلتاته بردو
أنا المصرى : قالولى ان هوه اللى كاتب سيناريو اسف على الأزعاج ما صدقتش حتى لما شفت بنفسى لسه شاكك لحد دلوقتى
أنا المصرى : وابوا الليف هوه اللى ها يغنى تتر البرنامج بدل محمد منير

صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : فكرة بردو
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : اصلا منير مش ماشي

أنا المصرى : ازاى يعنى
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : مش ماشي مع البرنامج
أنا المصرى : اه تصدقى من غبائهم كانوا بيشغلوا اغنيه البحر بيضحك ليه
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : اها
أنا المصرى : والأغنيه اصلا كلها معانى سياسيه بس بعيد عنك البعدا فهمهم على قده
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : تلاقيهم اصلا مش فاهمينها
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : شكلك حتركب معايا لكارو قريب كلنا حنتشال هيلا بيلا
أنا المصرى : اه بس انا عايز اركب مع البغل المخطط
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : هو فيه حاجة مخططة ف البلد دي ؟؟
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : كله سلطااااااااا

أنا المصرى : انا اقصد البغل المخطط بضم الميم وكسر الط
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : لغوه يابني انت مش من هنا ولا ايه
أنا المصرى : لا انا من عندنا فيه حاجات كتيره الظاهر بتحصل وانا مش عارف
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : أه فعلا شكلك قاعد على المدونه بقالك شويه
أنا المصرى : لازم ابطل فرجه على النيل للاخبار الظاهر وأبدأ اتفرج على مولودى تتحدى البلل
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : أه خد بالك من النيل للأخبار دى يا ابنى مش حلوه لصحتك
أنا المصرى: : أنا ها أقوم بقه عشان ألحق بغل الساعه 6 اللى بيروح عندنا
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : ربنا معاك مابقاش فيه بغال مواعديها مظبوطه
أنا المصرى : يلا وخدى بالك والنبى بلاش تجيبينى فى حلم احلامك دى مش تاقصه شحططه
صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : لا ما تخافش الحلم النهارده كومبيلت محجوز كله
أنا المصرى : طمنتينى يلا تصبحى على بغل بجناحين

صديقتى اللى ما بتعرفش ترسم : تصبح على بغل مطلوق سلام

هناك 3 تعليقات:

  1. جميييل جدا

    وده الطبيعى بتاعك يا مصرى

    مستنيين الجديد والرائع دايما منك

    ردحذف
  2. شكرا ليكى أوى
    يا رب دايما

    ردحذف
  3. thank you for ever

    ردحذف

اكتب رأيك أساحبى