الاثنين، 27 أبريل 2009

محادثة مع صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ


أنا المصرى:
صباح الفل
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
صباح الياسمين
أنا المصرى:
منير فى اسكندريه النهارده
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
خلاص سلم لى عليه بقى
أنا المصرى:
أسلم لك عليه ايه بس انا فى القاهرة
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
وأنا فى قمقم
أنا المصرى:
مين اللى حبسك
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
لأ مش الفكرة
بس ماينفعش اروح الحفلة يعنى
أنا المصرى:
ههههههههههه
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
وأنت بقى مش رايح ؟
أنا المصرى:
انا فى القاهرة يا بنتى
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
اه مانا عارفة
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
فى القاهرة ماينفعش تروح الحفلة وترجع ؟
أنا المصرى:
مممممممممممممممممممم
أنا المصرى:
ده لو معايا الهليكوبتر ممكن
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
وأنت وديتها فين ؟
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
أنت لسه مهمل زى زمان وبتضيع حاجتك
أنا المصرى:
ماهى متكلبشه يا ستى عشان ركنتها دقيقه على سطوح الخارجيه
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
وأنت ضاقت بك الأماكن مالاقيتش غير هناك يعنى
أنا المصرى:
السطوح بتاعهم واسع امال عايزانى اركن على سطوح التليفزيون
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
وماله سطوح التليفزيون ؟
أنا المصرى:
ضيق يا ماما وكله أرايل ما يكفيش , انا الهليكوبتر بتاعتى سبعه راكب
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
هو أنت يعنى لازم تتمشى بالهليكوبتر ؟
أنا المصرى:
امال امشى ازاى , البى ام مش بتقضى معايا , المحور واقف والدائرى واقف حتى الكورنيش واقف مافيش حاجه ماشيه
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
زقهم يا عمنا
أنا المصرى:
الصحه خلاص بقه مافيش حيل للزق دلوقتى
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
اشخط فيهم هايطلعوا يجروا
أنا المصرى:
لا زمان الشخط راح خلاص الناس ما بتحسش دلوقتى
أنا المصرى:
انا ممكن انزل بالتكتك الجديد بتاعى لعلمك بس لسه مارخصتهوش
أنا المصرى:
مش عايزين يرخصوه
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
ليه مش عايزين يرخصوه
أنا المصرى:
بيقولوا لسه ما حددوش جنسه
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
جنسه ازاى يعنى هوه فيه تكتك راجل وتكتك ست
أنا المصرى:
لا مش كده همه ماكانوش عارفين يحددوا هوه سياره ولا دراجه بخاريه
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
وعملت ايه
أنا المصرى:
أنا أصريت على أنه مش دراجه بخاريه لأنه بتلات عجلات مش أتنين
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
وهمه قالولك ايه
أنا المصرى:
همه أصروا على أنه مش سيارة لأنه بجادون مش دركسيون
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
ووصلتوا لأيه فى الأخر
أنا المصرى:
عملوا لجنه من 30 عضو قعدت شهرين وفى الأخر قالواهايكتبوا فى الرخصه ( مركبه )
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
طب ويعنى ايه مركبه دى
أنا المصرى:
مش عارف بس المهم أنها مش دراجه بخاريه
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
هه وبعدين رخصهولك
أنا المصرى:
لأه عشان ما جبتش المثلث
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
يا خبر يعنى كل العطله دى عشان المثلث
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
وهم مش عاجبهم متوازى المستطيلات اللى جبته ولا إيه ؟
أنا المصرى:
لا أنا جبتلهم دايره لزوم اللف والدوران قالولى ما تنفعش يا سيد
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
وأنت ليه مش قلت لهم أنا أحمد مش سيد ؟
أنا المصرى:
ما هوه ده اللى حصل بالظبط قلتلهم انا أحمد سيد مين , والدايره ماتنفعش ليه
أنا المصرى:
قالولى عشان الدايره ها تخلى السواق اللى جاى وراك يتنوم تنويم طغطاطسيى فيرشق في عربيتك
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
قل لهم عربيتى وأنا حر فيها عايزها تتخبط
أنا المصرى:
قالولى وعربيات الناس يا سيد
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
سيد تانى ماسألتهمش مين سيد ده
أنا المصرى:
قلتلهم انا مش سيد يا جدعان
أنا المصرى:
مين سيد ده
أنا المصرى:
طلع بقه انهم عدلوا القانون
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
تانى همه مش لسه بينفذوا فى التعديل الأولانى
أنا المصرى:
ما أعرفش قالولى لازم تجيب المثلث وشنطة الاسعافات وسيد
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
وسيد ده لازم تجيبه عشان يزق الناس اللى واقفة ولا ايه ؟
أنا المصرى:
سألتهم برضه طب سيد أجيبه معايا ليه
أنا المصرى:
قالولى عشان لما عربيتك تعطل سيد ينزل يمسك المثلث يا سيد
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
فكرة برضه
أنا المصرى:
اصل قالك سيد يمسك المثلث ويتخبط هوه انما العربيه لاه
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
ليه بقه أشمعنى
أنا المصرى:
بيقولك أصل الداخليه ها تأمن على سيد وهايبقى عهده مع كل سواق لأنهم مش ضامنين أن كل الناس ها تأمن على عربياتها
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
كلام معقول برضه الداخليه عايزه مصلة الشعب
أنا المصرى:
يا بنتى بس التوك توك صغير قلتلهم مش ها يكفينى أنا والمدام والعيال وسيد
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
أيوه صحيح عدت عليا دى
أنا المصرى:
قالولى ما لناش دعوه ده عشان مصلحتك يا سيد
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
طب مش يمكن الداخليه قصدها ان سيد ده يراقب الناس
أنا المصرى:
يا بنتى حرام عليكى ايه الظن المنيل ده , عموما أنا سألتهم عن الموضوع ده برضه , قالولى ان سيد ده هندى مستورد لا يسمع لا يرى لا يتكلم يا سيد
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
طب ماكانوا جابوا مصرى أحسن على الأقل المصرى متدرب , المهم وسيد ده نشتريه منين
أنا المصرى:
قالولى المرور ها يوزعه مع المثلث من أول شهر تمانيه الجاى يا سيد , قلت كويس أركن التوك توك دلوقتى بقه لحد شهر 8
صديقتى اللى ما بتعرفش تطبخ :
بس فيه حاجه مش فاهماها برضه , همه ليه بيقولولك يا سيد
أنا المصرى:
مش عارف , يمكن شكلى هندى !!!

هناك 7 تعليقات:

  1. فضحتنى أنت كده وارتحت ؟؟؟؟؟؟؟؟
    :D:D:D:D

    بس حلوة التعديلات اللى عملتها فيها

    طلب رفيع:
    كبر الخط شويتين

    ردحذف
  2. نياهاهاها , أى خدمه ,شكرا كله بلمضاتك معانا,بصى هوه الخط أكتر من كده ماأظنش أنه ممكن يكبر هيه المشكله مش فى الخط الظاهر انك لازم تبدأى تفكرى فى موضوع النضاره

    ردحذف
  3. هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    انا كنت ميت من الضحك
    بس فعلا كنتهاموتبجد لما عرفت انك مي
    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    بس بجد تسلم اديكم انتوا الاتنين
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    ردحذف
  4. تسلم ايديك انت يا معلم على الكلام الحلو ده

    ردحذف
  5. أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.

    ردحذف
  6. محمد سعد

    ردحذف
  7. محمد سعد

    ردحذف

اكتب رأيك أساحبى